Képzés a Hoya-ban

A 2017. évi képzési programunk keretében újabb alapszervezetnél tartottak oktatást a Vasas munkatársai, László Zoltán alelnök és Rácz Ferenc szakértő. A kommunikációs képzés célja a Hoya Zrt. tisztségviselőinek szakmai felkészítése, ismereteik bővítése volt. Az eseményről Toldi Miklósné, az alapszervezet titkára készített rövid összefoglalót, melyet az alábbiakban olvashattok:

A munkánkat folytatjuk: a munkavállalókért, a munkavállalókkal!

Mátészalkán, a HOYA Zrt. Vasas szakszervezete évek óta szervez helyi képzéseket, hogy több tisztségviselő tudja szakszervezeti ismereteit a munka világáról bővíteni, legyen felkészült tárgyalópartner gazdasági, vagy munkaügyi kérdésekben.

Január 28-án (szombaton) kommunikációs tréningen vettek részt a HOYA Zrt. bizalmi testülete és az üzemi tanács tagjai, és olyan fiatal munkatársak is, akik érdeklődnek a szakszervezeti munka iránt. Ezúttal két Zeiss-es tisztségviselő is részt vett az egész napos programban.

A Vasas Szakszervezeti Szövetség részéről László Zoltán alelnök, Rácz Ferenc szakértő és Csobán János, az Észak-Alföldi régió ügyvivője is körünkben volt.

Cégünknél nagyon sok pályakezdő munkavállaló dolgozik, örömünkre, közülük egyre több fiatal már tagja alapszervezetünknek. Ezért is nagyon fontos feladatunknak tekintjük, hogy legyen lehetőségük tanulni, mert elmondásuk szerint hiányos az ilyen jellegű tudásuk, ugyanakkor szeretnének aktívan bekapcsolódni a szakszervezeti munkába.

A részvevők rövid bemutatkozása után, László Zoltán elmondta, hogy a Vasasban elindult egy sikeres folyamat, az elmúlt esztendőben több mint 2000 új belépő csatlakozott a szövetséghez. Ebben az évben kiemelt feladatnak tekintik, hogy mennél több jól képzett, széles látókörű ember vállaljon szerepet a szakszervezeti munkába.

Az aktuális ügyek közül, beszélt a győri TPI irodáról és az új, kecskeméti TPI iroda megnyitásáról, valamint a tagkártyákkal kapcsolatos tudnivalókról.

„Kommunikáció a munkahelyen” címmel tartott előadást Rácz Ferenc. Prezentációjából megismerhettük a kommunikáció munkahelyi színtereit, szereplőit és az üzeneteit. Megtudhattuk, hogy az érzelmi intelligencia hogyan határozza meg emberi kapcsolatainkat, viselkedésünket és stressz kezelésünket. Mindezeknek az alapja, többek között: az önismeret, az empátia, a pozitív gondolkodás, az érzelmi kontroll és a megbocsátás.

A prezentáció folytatásában az asszertív kommunikációt (az asszertív kommunikáció egy olyan tanulható készség, vagy viselkedés, amikor valaki magabiztosan tud megnyilvánulni érzelmileg nehéz szituációban is), és az információ átadás problémáit mutatta be.

A résztvevők egyetértettek abban, hogy az érdekvédelmi munkában, miként az életünkben is nélkülözhetetlen a nyíltság, az őszinteség, a figyelem, az egyszerűség, a meghallgatás, a racionalitás, valamint a humor. Fontos, hogy az üzeneteinket jól fogalmazzuk meg, és figyeljünk az érzelmi megnyilvánulásokra is.

Összegzésként elmondhatjuk, annak érdekében, hogy 2017-ben még eredményesebb és hatékonyabb érdekvédelmi munkát végezzünk, kiemelt figyelmet fordítunk a korrekt munkaügyi kapcsolatra a cégvezetéssel, a különböző szintű vezetőkkel. Ennek érdekében a dolgozók véleményét, javaslatait folyamatosan figyelemmel kísérjük, és beépítjük előterjesztéseinkbe, és tájékoztatjuk  a kollégáinkat az elért eredményekről, a szakszervezet tevékenységéről.

Mátészalka, 2017. január 29.

Készítette:        

Toldi Miklósné,

szakszervezeti titkár

 

 

bakony.jpgcib.jpgcontessa_vasas.jpgcorvin_logo.jpggosztolavasas.jpghoteleuropa.jpgpraktikervasas.jpgvodafone.jpgbakony.jpgcib.jpgcontessa_vasas.jpgcorvin_logo.jpggosztolavasas.jpghoteleuropa.jpgpraktikervasas.jpgvodafone.jpg
TOP