Jó belső kommunikációval a fluktuáció ellen

Mi jut eszünkbe, ha a egy cég belső kommunikációjára gondolunk? E-mail, plakátok, szóróanyagok, videók, esetleg tájékoztatók? Ezek mind-mind valóban jól használható kommunikációs felületek, de csak és kizárólag az egyirányú információáramlást támogatják.

Tegyük fel a következő kérdéseket:

  • A dolgozók tisztában vannak a céggel kapcsolatos, őket is érintő legfontosabb információkkal?
  • Hogyan közölnek egy-egy változást az alkalmazottakkal?
  • Van lehetősége a dolgozóknak arra, hogy elmondják véleményüket?
  • Készítettek elégedettségfelmérést?
  • Hallottunk már alaptalan pletykát a cégen belül?

Tapasztalat, hogy a munkavállalói szintre gyakran nem jutnak el az őket közvetlenül érintő legfontosabb információk. A lyukakat pedig kénytelenek ők megtölteni tartalommal. Sok dolgozó úgy érzi, ők nem számítanak, a vezetők döntenek. Hogyan lehet ez, ha a vállalat közben dolgozói fórumokat tart? A válasz: ezek a fórumok legtöbbször az egyirányú, kérdéseknek helyt nem adó kommunikációról szólnak.

A fluktuáció és a belső kommunikáció pedig igen szoros kapcsolatban vannak egymással. Csak akkor érdemes például Facebook oldalt, vagy nyereményjátékokkal színezett kommunikációt működtetni, ha a dolgozók az őket érintő legfontosabb információkról korrekt tájékoztatást kapnak és biztosítják számukra a kétirányú kommunikációt a cégen belül. Több csatornán szükséges kommunikálni, és figyelembe venni a  célzott közönséget. A dolgozói fórum jó döntés, ha helyt ad a kétirányú kommunikációnak.

Komoly konfliktusokat eredményezhet azonban egy-egy elmaradt tájékoztatás vagy épp egy félrecsúszott információ, a belső kommunikáció problémái a külvilág előtt sem maradnak titokban. Ha a dolgozók nem kapnak lehetőséget arra, hogy elmondják véleményüket a vezetőiknek, gondolataik az interneten landolnak majd. Hogyan lehet megelőzni a bajt? Fontos, hogy a vezetés módot találjon a négyszemközti beszélgetésekre a munkavállalókkal. Így partneri viszonyt lehet velük kialakítani, amely által erősödik a bizalom és a kötődés. Nagyvállalat esetén nem tudjuk megvalósítani, hogy évenként több négyszemközti beszélgetés is létrejöjjön, ám a technika: applikációk, hangulat visszajelző táblák, 1 perces kérdések, a segítségünkre lehetnek. Sőt, a problémák mellett érdemes az ötletekről is megkérdezni a munkavállalókat - nagyon sokszor náluk van a megoldás, csak épp nincs felület, ahol megoszthatnák azt másokkal. A technika kínálta lehetőségek segítségével, gyors és könnyen elemezhető adatokhoz juthat a cég, amelyek segíthetnek rálátni a cégben jelenleg uralkodó hangulatra, pillanatképet kaphat a dolgozók elkötelezettségéről, sőt, a tervezésben is segíthetnek ezek, hogy már azelőtt orvosolni lehessen egy problémát, hogy az tűzoltómunkát igényelne.

 forrás: hrportal.hu

bakony.jpgcib.jpgcontessa_vasas.jpgcorvin_logo.jpggosztolavasas.jpghoteleuropa.jpgpraktikervasas.jpgvodafone.jpgbakony.jpgcib.jpgcontessa_vasas.jpgcorvin_logo.jpggosztolavasas.jpghoteleuropa.jpgpraktikervasas.jpgvodafone.jpg
TOP